Sunday, November 9, 2008

When Im Rich

Setelah sekian lama aku x memasukkan entri baru,hari ni aku Nor Aqilah bt Sedek Shah ingin mengistiharkan bahawasanya aku akn masukkan entriyang baru.

ari tu aku masukkan entri ttg buku yang aku baca kan,hari ni plak aku nak masukkan entri tentang cecite aku yang nak aku realisasikan dalam usia aku yang muda ni....cecite aku ni tinggi,aku nak realisasikan sangat mase umo aku 14 taun ni....Mmg nk sangat.cecite aku nii boleh buat aku kaya..aku ni mmg mata duitan skit.Hehehehe
Seblom aku bagi tauu apa cecite aku ni,aku nk senaraikan apa yang aku nk buat dgn duit tu bila kau dah berjaya nnt.

TO-DO-LIST IF I'M RICH WAKAKAKA......
1.Aku nk bagi ibu nagn abah duit...tu dah pasti
2.Aku nk tolong mak yang n pak yang...
3.Aku nk pergi london managment nk kuruskan badan...
4.As a girl aku suka shopping,so aku nk shopping puas2,(tp aku bkn spesis yg suka bazirkan duit ni tau)
5.Aku nk beli novel banyak-banyk..
6.Aku nak belanja adik bradik..
7.Aku nk sedekah kat orang miskin(ni kalau aku btol-btol kaya n dah tak kat mana nk habiskan duit yang melimpah tu,klau btol2 kaya la)
8.Aku nk beli PS2
9.Nak bkk bisnes(ni pun klu aku dah kaya gler)
10.Aku nak bela haiwan eksotik.cthnya:ular,rakun,skunk(yg ni dah x de bau busuk),tupai,kucing.
11.Haiwan2 ni aku nk letak dalam zoo mini aku dan aku akan upah org nk jaga diaorg.Tp ini pun akan dilaksanakan bila aku dah kaya n dah besar

Banyak kan cecita aku,semua tu akan aku laksanakan klu cecita utama aku ni berjaya.Kononnya cecita yg satu ni adalah ibu segala cecite aku.Ibu segala cecite ini adalah jeng jeng jeng.....

USAHAWAN INTERNET
Tulah dye cecite aku..aku nk cite pulak ttg usaha aku nk jd usahawan intrnet.

ALKISAH USAHA AQILAH
Aku mula beminat untuk jadi usahawan internet sejak aku baca satu paper ni yg menceritakan ttg jutawan internet.(tp aku baca tajuk je la)pastu aku tgk dah ramai yg jadi jutawan melalui internet...so aku pun mula membuka langkah pertama(chewah,skema siot,x pe ni alkisah)langkah pertama aku ialah pencarian pintu yg boleh membawa aku kepada kekayaan...hehehe
Aku mencari dan terus mencari sehingga bill internet pun melambung,dalam pencarian itu aku masih tak jumpa pintu yg betul.Yang aku jumpa ialah pintu yang aku was2 sama ada ia betul atau x.ada yang menawar kan RM50 untuk kit blogger dan kita buat sendiri,senang mcm makn kacang lah,tu janji dioarg tp aku masih was2.
Tp ari ni,aku dah nmpak skit pintu tu walaupun pintu tu jauh skit dalam 5km la kan.aku baca metro ari ni ada satu laman waeb ni yg bley buat cecite aku mnjd realiti,dan aku percayakanya.lamn ni ialah http://www.blogstarz.my. Ianya menawar RM99.00.dan mungkin laman ni betul tau sbb aku ada sms sorang kakak ni nama dye Shamrina dia pun ada blog sendiri nama blog dye ni ialah http://sinaran.blogstarz.my .dia rep ly msg aku n ada gak dia kol aku.tp problemnye skang ni adalah AKU X CUKUP DUIT.eh silap bukan x cukup tp TAK DE LANGSUNG..WAAAAA:(
Satu lagi problemnya,aku x de supporter.ibu ngan abah x nk sokong,diaorg x percaya kat aku,diaorg x pk aku bley.kakak2 aku pun camtu diaorg pk aku masih budak,x payah buat benda ni semua.diaorg suruh aku fokus.(itu apa yg aku pk diaorg akn suruuh aku buat la)tp bisness internet ni x payah masa yg banyak.Tp aku x kira aku nk jugak buat benda ni.Aku sanggup ambil risiko,sbb nk jd seorg bisnesswoman mesti sanggup menghadapi risiko ,tu la yg aku blaja kat KH.ok sampai sini je la entri aku..

P/s:aku serius ttg bnda ni,sdan aku harap sesape yg bc akn doakan kejayaan aku.
doa nya camni:Ya Allah,Engkau bg la cita-cita Nor aqilah ni sebagai suatu kenyataan.
Amin..

salam,
Aqilah...

( 15/4/2011) kenapa la aku tulis camni 3 tahun lepas?
so funni

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...