Friday, October 7, 2011

Kenapa Perempuan Menangis???

  Hari ni aku nak copy paste je la post dari blog org lain..aku terbaca post ni dari entry di blog 
Cik Mun .Baca la dengan hati terbuka ye ..huhu



Wahai Tuhan, mengapa wanita sering menangis?

Jawabnya:

Kerana wanita itu unik.

Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa,

Ku kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,

Ku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,

Ku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,

Ku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,

Ku berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,

Ku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,

Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi..

Wanita makhluk kuat,

Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana Ku berikannya air mata untuk membasuh luka 

batin dan memberi kekuatan baru.




Terharunya aku bila baca. Sesungguhnnya Allah menyayangi kaum Hawa. Aku akan berusaha untuk jadi perempuan yang kuat. Aku x nk dipandang lemah oleh sesiapa pon sama ada lelaki atau perempuan. Selagi aku ada keluarga dan kawan-kawan, aku tak ada sebab untuk jadi lemah..so CHAYOK2 AQILAH SHAH!!!!


Tetapi,seandainya aku sudah tidak mampu menjadi kuat, aku berharap dan 
berdoa agar seseorang akan hadir dalam hidupku dan membantu aku untuk bangkit semula. :)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...