Saturday, February 23, 2013

MUSLIMAH SEJATI, MAMPUKAH AKU?

Assalammualaikum readers,

   Aku baru shaja membaca buku hasil tulisan novelis islamic terkenal, Fatimah Syarha, Cinta High Class.. aku belum habis membacanya, tp sepanjang membaca buku itu buat aku bnyk fikir tentang kelemahan dan kekurangan diri..

Sejak masuk ke Matrikulasi, aku sudah berazam untuk menutup aurat dengan sempurna.Dan Alhamdulillah, sampai ke hari ini aku masih lagi istiqamah. Malah aku tidak selesa keluar tanpa stokin atau sarung lengan dan tudung yang menutup dada. Tetapi itu masih tidak cukup..aku ingin menjadi ketua bidadari di syurga.. aku ingin menjadi perhiasan dunia yang paling indah iaitu dengan menjadi wanita solehah. Tetapi aku sedar, terlalu banyak kelemahan aku..terlalu jauh perjalanan aku untuk ke arah itu.. Terlalu banyak cacatnya dalam dri ini. Astaghfitullahhaladhzim..Jika dibandingkan aku dengan wanita muslimah yang lain ibarat teras bumi dengan langit ke tujuh..Nampak x jarak dia? Bukan ibarat langit dengan bumi dah malah lebih jauh dri itu..apatah lagi kalau nak dibandingkan dengan tokoh2 wanita islam dahulu kala..infinity la gamaknya beza aku dan mereka..

Tetapi aku akan terus berusaha..aku pasti mampu..aku x peduli org nak kata aku ustazah ke ape ke..aku nak cri cinta Allah..cinta yang kekal abadi itu..hmm

Tolong lah doakan yang terbaik untuk org seperti aku ini..semoga Allah beri aku kekekuatan untuk jadi muslimah yang baik.. :(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...