Thursday, July 11, 2013

TAWARAN MASUK UM.


Alhamdulillah, syukur kepada Allah,Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam..

Berkat doa ibu dan abah, adik bradik dan kawan serta readers blog kecil ini, aku telah pon ditawarkan ke University of Malaya aka UM la..


Bidang ni memang satu-satunya bidang yang aku minati..Walaupun mengambil bidang ni agak berisiko sebab mungkin peluang kerja susah, tp aku ambil risiko ini untuk sesuatu yang lebih baik untuk masa depan aku..huhu sebab aku x nak spend hidup aku buat benda yang aku x suka..fizik kimia bio mmg bukan la minat aku..huhu..math aku minat tp subject ni killer and mmg x bleh lari dri hidup aku selamanya pon..haha

I Allah, dengan masuk UM ni, peluang untuk ke luar negara lebih cerah dan link dengan syarikat2 komputer lebih banyak..sebab tu aku pilih UM

Wifi pon dimerata tempat dan dapat asrama sepanjang belajar..

Adik aku cakap, aku slalu dpat ape aku nak, aku juga rasa benda yang sama..bayangkan la:
 aku minta ke jepun, aku dapat
aku minta matrik, aku dapat
aku minta asrama sri kerian, aku dapat
aku minta banyk benda pada Allah, dan dengan segala Rahmatnya dia makbulkan hajat aku..Sungguh Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Pemurah..
Tapi dalam masa yang sama aku perlu sedar, segala pemberian ini juga ujian Allah untuk aku, mungkin aku ini seorang hamba yng sgt lemah, jdi aku belum menerima ujian dri bentuk penderitaan dan kesedihan, oleh itu aku diberi ujian dengan kesenangan, adakah dengan segala kesenangan ini aku akan makin jauh dari-Nya, cinta abadi ku?
"Aku memohon perlindungan dri Mu dari sifat bongkak dan angkuh.."

Ape-ape pon aku mengharap kan result aku disana cantik sokmo la..ini la 1st time aku rse bernyawa skit nk blaja..hohoho..
Doakan aku ye kawan2..huhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...