Wednesday, February 5, 2014

Lata Kinjang (3 Feb 2014)

Assalammualaikum,

Ini kisah kelmarin,

Aku bosan tahap gaban, Tuhan sahaja yang tahu. Aku asyik bukak fb, tp orang2 dekat timeline aku x de stu pon share cerita menarik..Aku bosan sampai rasa macam nak hentak telefon..haha

So aku pon contact member aku, ajak diaorang jalan-jalan..Aku memang x suke jalan-jalan  kat shopping mall, sumpah bosan dan menghabiskan duit aku je..so alang2 ibu x keje, aku ajak diaorang gi Lata Kinjang.

For those yang tau, lata kinjang ni kat Tapah, or maybe bawah sikit dari Tapah. Haha Google la kalau nak tau exact coordinate dia ye. Aku memang teringin sangat nak pegi sini sebab orang cakap best. Lagipon dia adalah antara air terjun tertinggi di Malaysia.

Kiteorang pergi ni pun x ada planning, memang hentam kromo, mula-mula plan nak gi mandi sungai kat Lubuk Timah je, tapi alang-alang dah ada kereta, pergi la jauh sikit kan.haha

Malangnya masa kiteorang nak pergi tu, jammed dia memang teruk gila. Dekat sejam jugak la kiteorang stuck..ughh, Lambat sampai, lambat la mandi!

Kiteorg sampai jam 4 ptg lebih, masa mula2 nampak air terjun, Syikin n Baiyah dah jerit macam kanak-kanak riang..aku pon jerit skali la..excited katakan..
actually gambar ni amik masa nak balik, sbb time dtg tu excited sgt..ni pon sanggup berhenti tepi jalan..semata-mata nak amik gambar

 
View yang berjaya buat kami menjerit riang
Dan kami pon beriang -ria lah disana..air dekat air terjun tu agak dalam jugak, smpai paras dagu..pastu ada gelongsor, kiteorg buat muka tebai, main gak gelongsor tu, fuhh memang best, air masuk hidung..haha

air terjun

aku yang gembira

Gembira dapat buat mereka gembira juga
Lepas mandi-manda, dlm kul 6 camtu kiteorg bertolak balik.. Masa nak balik tu kami sesat, sepatutnya kami pergi arah Tapah, aku gi belok arah Ipoh.. Tapi ada hikmah aku silap belok, sebab kat arah Ipoh ade stu masjid nama Masjid Jamik, dapat la kami solat asar kat sana, sbb surau kat Lata Kinjang diorang kunci, so aku x tau ape function deme bina surau..

Nak balik pon lambat jugak, agak jauh sebenarnya, sakit pinggang aku bwk kete..aku bukan leh duk tegak static lama2 sangat..Anyway, aku have fun sangat, dan yang paling best, kawan2 aku pon happy..

I'll try to travel as much as i can
#Azam2014

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...