Saturday, September 13, 2008

Trangenesis

Assalamualaikum,

Dah lama aku tak masukkan entri baru bkan apa malas nak taip ni,Penat!! hari ni aku nak citer ttg satu bku yang baru kau baca ni,best la jugak.
Buku ni adalah novel Sci-fic yang pertama aku baca,aku tgk coverpagenya di kedai buku Popular,aku baca sinopsis dan terasa nak beli,tapi malangnya aku takde duit masa tu.Aku pun kumpulkankan duit untuk membeli buku ni,sebab aku tak nak mintak mak aku.
Buku ni berkisah kan teknologi pemindahan genetik tumbuhan pada embrio yang diklonkan daripada manusia. Cita-cita Datin Kay yang ingin mencipta manusia yang sempurna yang boleh membuat makanan sendiri melalui fotosintesis telah membawanya untuk membuka sebuah institut yang diberi nama Institut Trans-DNA.Institut ini telah membuat eksperimen tentang kajian ini secara rahsia...
Suatu hari eksperimen yang diberi nama Subjek 4-7-9-1 telah melarikan diri.Selepas beberapa hari eksperimen itu hilang,berita tentang pembunuhan Tauke balak yang bernama Hwang Chien Ming tersebar keseluruh negara.Berita ini bertambah hangat apabila penulis berita ini,Buraqquzzaman Baharuddin mengaitkan tentang gadis berambut hijau yang membunuh tauke balak itu.Melalui pembunuhan inilah,segala rahsia yang telah disimpan oleh Datin Kay selama hampir 17 tahun mula terbongkar,satu demi satu.
Cerita ini masih punya banyak persoalan,dan penulisnya,Amir Husaini sendiri telah menyenaraikannya melalui soaln Ammar Qusyairi(mungkin nama anak dia)kepada seorang lelaki tua yang menceritakan kisah diatas kepadanya.Apa-apa pun cerita ni memang best..beli dan baca sendiri.tak sia-sia RM24.00 aku...Sekian sahaja Entri aku ari ni...bila agaknya nak keluar yang kedua??

salam,
Aqilah...

2 comments:

Dr. Shaikh Mohd Saifuddeen said...

Assalamualaikum Adik Aqilah,

Terima kasih kerana sudi membaca "Transgenesis: Bisikan Rimba" dan sudi pula membuat sedikit ulasan di blog adik. Saya gembira adik berpuas hati dengan kisah ini.

Untuk makluman, insya-Allah Transgenesis 2 akan terbit pada tahun 2009. Manakala Transgenesis 3 pula pada tahun 2010.

Terima kasih di atas sokongan adik. Saya akan ulang siar komen adik di blog saya.

Welma La'anda said...

salam,

eh adik pun baca Transgenesis. Nampaknya adik pun seperti akak, tertanya-tanya bila lah entri kedua ni nak keluar?

salam perkenalan

wlaanda.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...