Monday, June 13, 2011

Be Grateful My Frens


Assalammualaikum!!!

Hari ni aku pergi satu surprise birthday party untuk sorang kawan aku ni. Makan-makan, gelak-gelak. Best la. Bertuah minah tu..balik2 tuisyen, terus dapat kezutan, hahahahaha. Aku pun nyibuk je kat situ, sorang kawan aku yang ajak aku datang..

Tapi post harini bukan nak cerita pasal birthday party dye. Aku nak cerita tentang aku la. Dah blog aku, tajuk pon My Inner Voice. So tadi, aku gelak-gelak, happy je.. Dulu kan, aku rase aku x de kawan. Aku rasa aku tak ada sape2 pon yang leh buat aku chill. Aku merungut je. Ish3 teruk betul sikap ni..Aku rase macam aku x bersyukur plak kan..Sedangkan Allah bagi aku kawan, yang buat aku gelak the whole day kat skolah..Dyeorg really make my day actually.Even tgh bawak moto pon aku sengih sorang2 teringat jokes dyeorg..hahaha(aku x gila).

Aku sebenarnya nak cakap, kita sepatutnya tengok apa yang kita ada kat sekeliling sebelum kita merungut. Merungut tu x baik kan? merungut tu tanda kita x bersyukur atas apa yang Allah dah bagi kat kita.

Contoh macam aku, aku merungut x de banyak kawan, tp sebenarnya bila aku pikir balik Allah bagi aku kawan yang x banyak mana pon, tp dyeorg sume baik2 belake..Tak pon aku terjebak dalam masalah SO-SIAL tu. Daripada ade banyak kawan, tp sume perangai x leh bla. Baik la dpt kawan yg seciput tapi baik yang boleh mendorong aku ke arah kebaikan dan aku x terjunam dalam segala kancah kerosakan akhlak atau lorong2 yang akan memusnahkan segala impian dan harapan aku.

Doa aku tuk hari ni:

Ya Allah, ampuni la dosa hambamu yang telah lupa untuk bersyukur atas segala nikmat mu. Kau sinarilah hidayah mu kepada ku Ya Allah. Bantulah aku menjadi hambamu yang bersyukur dan jauhkan lah aku dari segala keburukan. Jauhkan lah juga aku dari sikap sombong, riak dan bongkak.Amin

Wasalam semua. Have a beautiful day
p/s: Hajab beno la pon nak tulis bahasa baku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...