Thursday, June 23, 2011

Buat Teman-teman Ku..


Teman-temanku, maafkan aku,
Atas segala kekhilafan yang aku lakukan,
Aku mungkin kasar, tapi aku tidak berniat menyakiti hati kalian,
Niatku, sama ada untuk bergurau senda atau mengingatkan,
Aku tidak tahu menggunakan ayat berbunga2 untuk menasihati kalian,
Aku bimbang, kalian tidak mengerti maksudku,

Teman-temanku, aku tidak sempurna,
Hanya insan biasa, ciptaan Tuhan yang maha Esa,
Tanpa sadar, aku telah mencalarkan hati kalian,
Maafkan aku, aku tidak pernah berniat,
Perkara yang aku takuti ialah menyakiti hati orang yang baik padaku, iaitu kalian.

Teman-teman ku,
Nasihati aku bila aku melakukan kesilapan,
Beritahu aku jika kalian makan hati dengan kata-kata ku,
Aku bukan psikik,
Bisa baca apa kalian rasa,
Katakanlah apa yang kalian rasa,
Jangan cerita buruk tentang aku di belakangku,
Tampil ke hadapan ku dan luahkanlah,
Pedulikan seketul hati milikku,
Biarkan ia tercalar, asalkan kalian tidak berdendam padaku,
Biarkan ia hancur berderai, asalkan kalian tidak membenci aku,
Biarkan ia remuk, asalkan aku tahu khilaf ku.

Teman2 ku,
Aku ingin kalian tahu,
Aku akan cuba berada disisi kalian,
Bila kalian perlukan aku,
I can be your crying shoulder,
I can be your blog or your FB status,
Aku tidak bisa berjanji,
Kerana segalanya adalah ketentuan Allah,
Tapi, selagi aku bernafas,
Jantung ku berdegup,
Dan aku mampu, aku akan cuba.
Carilah aku bila kalian tiada tempat mengadu,
Walaupon aku ini orang terakhir yang kalian cari,
Asalkan, air mata mu kering,
Itu sudah cukup buatku..

Thanks sbb baca sajak ni sampai habis, sajak ni aku tujukan tuk kwn2 aku. Dan untuk adik aku. Aku nak korang tahu, (especially u Nia) eventhough aku x bagi respons positive, eventhough aku diam, x bermakna aku x berminat. U just need to really understand me, n accept how i respond to all your story..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...