Thursday, October 18, 2012

Bercinta Selepas Nikah?

Assalammualaikum!!

Ok hari ni aku nk post tentang cinta la hehe.. This is my thought about love after marriage.

Hmm, love after marriage has been my dream since i'm 18..lol..ok wateva~

Pada pandangan aku la kan, bercinta lepas nikah ni bukan bermakna parents kita yang pilih n kita x kenal pon sape pasangan kita tu..pasangan kita boleh jadi pilihan kita jugak.

Ok meh aku ceritakan tafsiran aku tentang kekeliruan ini mengikut kefahaman aku yg x la berapa hebat ni..hehe
Macam ni, kita boleh bercinta, tp jangan la couple..definisi couple ni, merujuk kepada hasil bacaan aku kat app UAI, bercouple ni berdua-duaan di tempat sunyi, pegang2 n bla2 lagi la..so ape pulak bercinta tu? Ok mengikut kefahaman aku, bercinta lain skit..kita ngan pasangan kita saling syg menyayangi..dua2 tahu perasaan masing2..dan dua2 berniat nk mnjd suami isteri..tp dyeorg x la pegang2..x la lovey dovey sgt.. Paham x?

" kadang-kadang Allah datangkan seseorang dalam hidup kita kerana ingin mengajar kita"

Thanks Allah, sebab hantar dye untuk ajar aku..Aku sangat bersyukur pada-Mu..Alhamdulillah..

Ok, based on my experience [and it's full of pain n regret :') lol ]
Aku x nk couple dah!! Yay.

Ya Allah, sesungguhnya Kau lebih tahu tentang diri ku, kekuatan ku dan kelemahan Ku. Ya Allah, aku mohon jgn datangkan sesiapa lagi selain yg benar2 bakal imam Ku..aku bermohon penuh harap Ya Allah..dengarlah doa hamba mu yg lemah ini :|

This is a Question to be answered by you my beloved readers :

Where is the sweetness after marriage if you sucked it ALL when you are coupling? The touching, the lovey dovey? And one more thing WHERE IS THE BLESSED THAT YOU  CRAVE FOR WHEN YOU ARE COUPLING?

P/s: please don't sentap2 with my post..ni tuk renungan bersama sahaja..

X boleh terima? Maaf la..sy doakan anda mndapat taufik dari Allah.
(Taufik: kekuatan melakukan sesuatu selepas mendapat hidayah)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...