Sunday, March 9, 2014

I'm a Yellow

Assalammualaikum,


Semalam aku buat sedikit test tentang prsonaliti..Aku memang berminat dengan personaliti test, sebab dia buat aku lebih kenal sape aku.Bila aku baca, aku nampak banyak persamaan dengan apa yang dikata dengan diri aku..




MOTIVE [ Fun ]
Yellows are motivated by Fun. They are inviting and embrace life as a party that they're hosting. They love playful interaction and can be extremely sociable. They are highly persuasive and seek instant gratification. Yellows need to be adored and praised. While yellows are carefree, they are sensitive and highly alert to others' agendas to control them. Yellows typically carry within themselves the gift of a good heart

Ok, nak explain skit la..Part yang motif tu kan, aku rase mmg 98% betul. Aku memang motivated by 
fun..aku buat sesuatu benda tu memang sebab aku nak have fun..Sebagai contoh la kan, dulu masa mula masuk UM, aku tgk jd PM macam fun je, tp lama aku rse jd PM x fun, so aku x nk join dah. Pastu ade satu conference aku pergi, aku seriously tak have fun kat sana, last2 aku balik sebelum conference tu habis.. Sebelum nak buat apa2 aku akan fikir, best ke x buat benda ni..so yang ni mmg 100% true. So kalau nak buat apa event, pastikan org yellow ni gembira.hehehe

About highly persuasive tu aku x pasti sangat, tapi aku ni meniaga, ramai jugak cakap aku pandai mempromosi..kalau bab pujuk2 memujuk org, aku x pandai sgt kot..Maybe pandai, maybe x..hehe depends pada sapa org tu and apa aku akan dpt kalau aku berjaya memujuk..hahahahaha..(sound evil ke,hopefully no)

Yang need to be adored and praised tu, hmmm aku actually akan ckp it's true..Bukan la aku ni nak dipuji sepanjang masa, tp bila aku dipuji, aku rse macam dihargai dan aku tahu org nampak aku..aku x rsa disingkirkan..Aku paling x suke kalau dipinggirkan especially oleh kwn rapat..aku paling x suke kalau time aku ckp, org x dengar..aku akan makesure dyeorg ready bru aku akn cakap..hahaha..Aku sukakan perhatian..

Part last tu sume betul la,100% betul la aku cakap..aku mmg alert skit ttg org control aku..Aku paling paling paling x suka dicontrol..Aku nak buat ape aku nak buat..Aku jenis yang dengar jugak nasihat, tp aku x absorb sume, sbb aku boleh pikir sendri..kadang2 aku akan cri jalan lain..For example: masa nak sambung blaja dlm bidang science computer dulu, abah x berapa suka..tp aku x tahu dh ape yg aku boleh blaja, jadi Alhamdulillah, aku dapat sambung blaja kat UM dlm bidang yang aku nak..Abah setuju sebab UM ni bagus dan macam bila graduate tu aku ni kira produk branded la..harapnya..I don't let others control me easily.

ABOUT YELLOW
Yellows need to look good socially, and friendships command a high priority in their lives.
2. Yellows are happy, articulate, engaging of others and crave adventure.
3. Easily distracted, they can never sit still for long.
4.They embrace each day in the "present tense" and choose people who, like themselves, enjoy a curious nature.
5. Yellows are charismatic, spontaneous, and positive; but can also be irresponsible, obnoxious, and forgetful. 
6.When you deal with a YELLOW, take a positive, upbeat approach and promote light-hearted, creative, and fun interactions.

OMG, what i'm gonna say is 99% is true..I value friendship, because it's very hard to find a good friend..If i fight with a friend, i will put away my ego and just say sorry even i'm not 100% wrong. 
2. yes i do crave for adventure.
3. yeah i'm easily distracted and can never sit still for too long..Aku x faham maksud sit still tu..kalau dia maksud kan x boleh duduk lama, ye mmg aku x boleh duduk lama2 pon, sakit blakang and aku cepat bosan..so lecture 2 jam, adalah satu penyeksaan tuk aku. aku x bleh blaja dengan mendengar dan melihat, aku kene buat dan baca dan tulis..
4.TRUE TRUE TRUE..(malas nak explain)
5.charismatic tu aku x tau la betul ke x, kalau aku ckp betul org kata perasan plak..haha, anyway this part, org judge..forgetful tu betul, aku bru dpt gelaran miss short term memory oleh seorg kwan..aku lupa insiden2 kecil dan nama dan muka org..kalau jumpa skali, jgn harap aku nak ingat, bkan x nk ingat, dia macam x register dalam otak. irresponsible, hmm depends..kalau benda tu penting sgt aku akan buat la, kalau dia cm kecik je aku cam lambat2 kan..duhhh..and maybe sbb aku forgetful, aku pon lupa pd tanggungjawab.hahha tp it depend on situatun, not all the time.

Basically, post harini 100% tentang aku..mungkin ada yang rasa aku ni syok sendri..Tapi aku sebenarnya bg peluang org sekitar aku mengenali aku dengan lebih mudah..hhahahaha.

ok Till we meet again...









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...