Sunday, May 11, 2014

#2: MY LOVE LANGUANGE

Assalammualaikum,

Just nak share balik ape aku belajar dalam program Real Leaders by Seru.
So masa mula2 dulu, kiteorg ade buat pasal  love Languange. Lain org lain dia punya love languange..ada org suke Touch, ade org suke pujian, ade org suka hadiah, dan ada jugak org yg dia punya love languange is act of service, org camni suke bila org buat keje tuk dia..dia rasa disayangi sgt..

So untuk aku, lepas buat test tu, aku dapati love languange aku ialah QUALITY TIME AND WORDS.
Orang quality time ni dia suke spend dengan orang yg dia sayang and kawan2 dia..Orang words pulak dia suka dipuji..

Maksudnya kat sini, x de la aku ni nak disanjung2 oleh manusia, tp aku akan rase lebih motivated bila org puji aku..contohnya, Qilah ko pandai sebenarnya, Qilah cantik bju hari ni dan sebagainya..Something positif that can make my day..betul cakap Abg Mirul, kalau kita buat sesuatu yg sesuai dgn love languange org tu, org tu akn happy..kalau aku dpt pujian that day, aku akan rse delighted and x moody..

Next, Quality time, yeah..yang ni memang sangat2 betul..aku x leh la dibiarkan berseorangan..aku suke spend time dengan kwan2..so bila ade peluang, aku akan gunakan sebaik mungkin. Aku suke spend time ngan org2 yang aku sayang, Bagi aku, masa dengan diaorg ade lah masa yg mengembirakan. Cukup x suka, bila hangout, tp org lain fokus kat phone, memang time ko susah, phone tu yang akan tolong kau kan..

Jadi disebabkan aku x suke org pegang phone time hangout, aku pon akan sorok phone jauh2 nun dalam beg. I think it's rude when people talking, and you were laughing about jokes on your FB timeline.

I took the test again HERE, and the result is still the same :P

So what is yours?



Other Love Language 







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...