Sunday, May 29, 2011

IKHLASKAH ANDA???

Ikhlaskah kite semua ni dalam ape sahaja yang kite buat?

Saya sedang dalam proses mempromosikan blog saya. Saya join banyak group untuk blogger2 kat FB. Setiap kali saya update blog saya akan iklankan blog saya ni kat sana..So ayat yang saya guna ialah

"BLOG BARU UPDATE, BACA LA, JGN LUPA FOLLOW"

x de respons dari sesiape pon, maksud saya, blog saya x ade follower baru.Jadi saya tuka taktik. Saya guna ayat ni pulak:

"BLOG BARU UPDATE, BACA LA, JGN LUPA FOLLOW,NANTI SAYA FOLLOW BALIK"

Eh, eh..Ada follower baru la..Terima kasih sebab follow saya...So memandangkan saya dah janji nk follow, terpaksa la saya follow blog orang yang follow saya tadi..So patutkah saya cakap terima kasih??

Saya juga ade join contest kat FB, saya perlu kumpul orang tuk like gambar saya tu..Dekat bahagian comment mesti ade yang mintak saya like dye balik...

Kesimpulannya disini, kita memang x ikhlas nak follow atau like seseorang itu sebab kite mengharapkan balasan dia balik..Tapi, memandang dari sudut lain, kite perlu buat camtu, klu kita x buat camtu, camne kite nak mempromosikan diri kite sendiri..(blog dan contest yg kita masuk kat fb). Tambah2 blog saya ni, ape je yang ade dalam blog ni kan..lain la macam Maria Elena atau Fatin Liyana atau Annas Easkey..Dyeorg memang dah femes...Siapalah saya ni, hanye seorang budak yang tetiba minat blogging dan mengharapkan orang baca blog saya..

Salam<3

P/s: think positive. Jangan la terasa pape..Saya x ade niat pape pon..http://www.emocutez.com

7 comments:

amyghaaa said...

alololo...saya ikhlas baca blog awak P:

Aqilah said...

saya tahu, thnks...

Aqilah said...

saya tahu, thnks...

Penyu said...

:) terpulang pada diri sendiri.

kalau blog tu best, kita folo. kalau tak best, suka hati la. nak folo ke tak.

** untuk komen, buat pop up window dan word verification ni rasanya disable kan supaya folower senang nak drop komen **

Aqilah said...

fadil:thanks for the advice, dah tuka dah..huhu

Fatini Zulghafar said...

berblog krn ikhlas. x payah nk kejar followers sgt. ade ape sgt dgn followers bnyk. bnyk followers pun tp diorang x bc entry kite pun xde makne jugak. Motif kte berblog utk, speak out - org bce- org suke - org happy. :) pastu klau boleh, jgn ikut trend 'i follow u u follow i back'. x elok sgt. apa2 pun, just an opinion. :)

Aqilah said...

lepas kite buat post ni, kite mmg dah x ikut trend tu dah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...