Sunday, July 3, 2011

Ipoh International Run Gempak Gila!!!


Assalammualaikum to all of my beloved frens and readers.

Hari ni aku berlari tuk Ipoh International Run for the 1st time, aku x pernah masuk pon sebelum ni. Ni antara pengalaman aku yang best jugak yang x patut aku biarkan tanpa tercatat dalam blog ni. Ok let's start the story.

Hari ni aku bangun pukul 5 pagi sebab nak sampai awal kat stadium. Punya la excited nak pegi international run sampai aku bangun dengan keadaan yang terkejut pada pukul 3.00 pagi sebab aku ingat aku dah lambat.Hahahahaha.

Untuk budak umur 17 tahun keatas, kiteorg kena lari sejauh 7km. Tapi aku ngan kwn aku bersama cousin dia telah menipu. :( kiteorang lari masuk track 5km. hehehe. Kawan-kawan aku tu buat muka x bersalah masuk track 5km, siap tuka tag number lagi untuk mengelakkan diri drpd dikesan. Aku plak tak nak tuka tag, biorla apa nak jadi. First time aku cakap kat dyeorg.
'We are a loser, loser loser'. Cakap je lebih, tapi aku x nk jugak kuar dari track tu. hahaha.

Then tengah lari2 ni ade pulak sorg mak cik yang tengah memecut jatuh tersembam mencium bumi, aku x sampai hati nak bla camtu je, aku pon slowly ikut mak cik tu n sorg kwan aku gi panggil RELA. Oh memang kwan aku yang lain sgt mulia telah meninggalkan aku. Bila mak cik tu dah selamat ngan RELA aku pon apa lagi, pecut la macam org gila nak cari dyeorg balik. Semput aku dibuatnya. X guna punya kawan. Semput pon aku sempat lagi membebel kat kwn aku ni. Cara aku cakap dah macam org x betul. hahaha

Then bila dah nak dekat sampai, aku pon pecut la lari untuk masuk line nk dapatkan sijil. Time aku beratur tu, aku sedar aku x de riben yang sepatutnya aku dapat bila aku jujur. Memandangkan aku ni orang yang memang x boleh nak menipu, aku pon kluar dari line tu. Dalam hati aku cakap " I dont deserve it" bnyk kali jugak la aku cakap. Pastu aku cite kat sorang kawan india aku yg turut terjebak dalam ketidak jujuran kiteorg. Kawan india aku ni memang nak cert tu, so dye pon telah membuat stu langkah drastik dengan meminjam riben biru dari seorang budak cina lelaki. Aku pon apa lagi join sekaki la. Oh memang riben tu basah dengan peluh. Aku pegang jugak la dah desprate nk buat camne kan. Hahaha. Pastu dengan muka x bersalahnya aku telah mengambil sijil aku. Ayat 'i dun deserve it' tu entah kemana terbangnya.Janji dapat sijil. Muahahahaahhttp://www.emocutez.com

Anyway ni memang stu pengalaman yang best gila. Yang paling aku suke bila aku berlari bersama ngan sepupu kawan aku (dye lelaki). Walaupon aku ni x la kurus, tp aku leh lari sama speed ngan dye. Mungkin dye slowdown skit, tp still laju kot. Aku belajar tuk sabar dan jadi kuat. Aku x banyk merungut. Obviously aku x nak tunjuk yang aku ni x larat or lemah walaupon aku memang dah x larat, tp aku lari je bila dye lari.http://www.emocutez.com Bila penat kiteorg jalan la. Wahhh sonok2..

http://www.emocutez.comKepada pembaca-pembaca yang bawah umur , jangan la meniru apa yang akak buat. X baik, kite kene jujur..Akak terpaksa buat macam ni.hehehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...