Tuesday, May 7, 2013

KOREA AKU DATANG!!!

Assalammualaikum reader,

Baca post tu x? oh yeah baby.. IAllah, kalau x ada aral yg nak melintang tgh2 jalan 18/3/2014 nnt aku ngan akak aku smpai la ke negara Kpop tu..

ni ade skit story behind the scene



7/4/2013

tarikh 7/4/2013 adalah tarikh yg special..kerana pada hari itu aku dan kak lang telah berjaya membeli tiket penerbangan ke KOREA!! (dengan bantuan kak yong) dengan harga rm 802 + rm100 untuk penambahan maknn dn baggage.(air asia ofcoz)
iAllah,kami akan berlepas ke sana pada 18/3/14 hingga 26/3/2014..x tergambar betapa excitednya aku saat ini sebab kitorg dh merancang dri hujung tahun 2012(maybe december)..
disebalik pembelian tiket ni, ada ceritanya..cite dye macam ni,
sebelum kiteorg beli tiket yg ni, kiteorg terlebih dhulu dh rancang tuk beli tiket yg stu lagi,pd bulan april punya, harga dia rm862,x termasuk charge2 lain la. malam tu kiteorg bincg punya bincang, n decide dh nk beli..tp masalahnya time tu aku x de duit dlm bank, aku ada duit cash je..n aku x bleh kluar bank in sebab aku dh terperangkap dlm matrik ni..so, esoknya plan nk outing dengan kebenaran fello,(kwn kk.lang,kk husna),utk buat acc maybank n bank in duit kat kak yong, tp bukan rezeki kiteorg, tiket yg harga rm862 tu habis dijual n yg tinggal, yg mahal je..so kiteorg x jdi beli..(1st day(2/4/13) of air asia big sale, dh habis tiket..bygkan lah)
so aku pon redha je la..sebab aku ada plan lain, plannya nk tggu airasia launch trip bru ke busan pulak..maybe murah lgi..
tp aku still x berptus asa, aku still usha2 lagi airasia..pd malam 7/4/13 (malam terakhir promotion)aku main lagi dengan tarikh flight pd bulan march pulak, n voilah, aku jumpa tiket yg jauh lebih murah dri aritu(beza rm60 je pon)..so kiteorg tnpa berfikir pnjang trus decide nak beli..aku pon minx tolong abah bank in kan baki duit aku yg ada kat rumah tu n aku pon bank in kat kak yong, and alhamdulillah, dh berjaya beli..
Harapnya, tiadalah aral yg nk melintang2 time2 macam tu..Ya Allah, aku mohon padamu, izinkan kami selamat pergi dn balik dr sana

p/s yang stress nya 10 hari lepas kami beli tiket ke seoul, air asia launch tiket ke  Busan rm 400++.. stress ke x macam ni? tp x pe la, rancangan Allah yang terbaik ye dok?

so for sesiapa yg nk gi seoul nnt, aku akan buat complete itenary/pengalaman masa aku kan sne. kalau aku sampai la, jarak masanya setaun lagi ,x tau sempat ke dak..ye la, kita x tau kita hidup bape lama kan..huhu ape tunggu lagi hit the follow button yo!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...